1 "Przekładaniec" - 8/10
2 "Kick-Ass" - 7/10
3 "X-Men: pierwsza klasa" - 7/10
4 "Gwiezdny pył" - 6/10
5 "Kingsman" - 2/10
Wspaniały producent ("Porachunki", "Przekręt", "Dług") Za to reżyser dość... tępy (nie chodzi o inteligencję, ale o narrację). To nie tak, że nie umie prowadzić aktorów, inscenizować scen (choć wciąż miewa z tym problemy - jego tzw. widowiska, za ciężkie przecież pieniądze, są zawsze dziwnie kameralne), że brakuje mu pomysłów, ikry, czy poczucia humoru. To wszystko mniej więcej jest na miejscu. Problem w tym, że Vaughn wciąż nie potrafi... opowiadać. A to podstawa.
Jego filmy niemal zawsze mają problemy z narracją, zwłaszcza ostatni "Kingsman", niby się toczą, ale przechodzenie od sceny do sceny zawsze wychodzi Vaughnowi tak topornie. Opowiadanie to coś co się ma, albo nie. Guy Ritchie miał to we krwi, albo nauczył się tego w szkole. Vaughn mimo tylu już filmów i sporego poligonu doświadczalnego wciąż ma problemy z naturalnym opowiadaniem. Jego filmy, choć sympatyczne, są dziwnie... tępe.
Był świetnym producentem. W moim przekonaniu powinien wrócić do zawodu wyuczonego...
1. Kick-Ass 9/10
2. X-Men: Pierwsza klasa 8/10
3. Gwiezdny pył 7/10
4. Przekładaniec 7/10
Dużo lepszy od Nolana.
1. Kick-Ass - 8/10
2. X-Men: First Class - 7/10
3. Layer Cake - 6/10
4. Stardust - 5/10
Up:
1. Kick-Ass - 8/10
2. X-Men: Pierwsza klasa - 8/10
3. Przekładaniec - 7/10
4. Gwiezdny pył - 6/10
5. Kingsman: Tajne służby - 5/10
1. "Kingsman: Tajne służby": 9/10
2. "Kick-Ass": 8/10
3. "Gwiezdny pył": 8/10
4. "Przekładaniec": 8/10
5. "X-Men: Pierwsza klasa": 6/10
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Kingsman: Tajne służby (2014) 7,13 24
2 X-Men: Pierwsza klasa (2011) 6,69 59
3 Gwiezdny pył (2007) 6,60 53
4 Kick-Ass (2010) 6,39 62
5 Przekładaniec (2004) 6,11 27
1. X-Men: Pierwsza klasa 8/10
2. Kingsman 8/10
3. Kick Ass 8/10
Gwiezdnego pyłu i Przekładańca nie oglądałem.
Chciałbym żeby Matthew wrócił do reżyserii X-Menów, nieźle wyszło jemu First Class, lepiej niż DOPF które niepotrzebnie wyzerowało serie do początków.
1. Przekładaniec
2. Kingsman: Tajne służby
3. Kingsman: Złoty krąg
4. Gwiezdny pył
5. X-Men: Pierwsza klasa
6. Kick-Ass
2 - Kingsman: Tajne służby - 8; 3 - Kick-Ass - 7; 4 - Gwiezdny pył - 7; 5 - Argylle - tajny szpieg - 6; 6 - King's Man: Pierwsza misja - 6; 7 - Przekładaniec - 6; 8 - X-Men: Pierwsza klasa - 5.